Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…BO POWAGA ZABIJA POWOLI

Fani nie mogą uwierzyć, że tak wygląda rozgrywka w grze Fable – W co jest grane?

34 034  
141   21  
W dzisiejszym odcinku:
  • Xbox One idzie do lamusa
  • Fani nie mogą uwierzyć, że tak wygląda rozgrywka w grze Fable
  • Nadchodzący Assassin’s Creed Mirage nie będzie liniowy
  • Diablo IV zarobiło 666 mln dolarów w 5 dni
  • To potwierdzone! Starfield tylko w 30 klatkach na sekundę

#1. Xbox One idzie do lamusa


Szef Xbox Game Studios, Matt Booty, w trakcie ostatniego wywiadu dla portalu Axios zdradził, że firma nie zamierza dłużej wydawać nowych gier na swoją konsolę poprzedniej generacji, a więc Xbox One. Ósma generacja od Microsoftu idzie więc oficjalnie do lamusa i jej posiadacze mogą pożegnać się z możliwością ogrania nowych tytułów.

Decyzja ta wynika z prostej strategii Microsoftu. Chcą oni przede wszystkim dostarczać gry wysokiej jakości, dzięki którym będą w stanie rywalizować ze swoimi największymi konkurentami na rynku gier konsol, a więc z Sony oraz Nintendo.

Microsoft pociesza jednak posiadaczy starej konsoli. Nie zostanie ona całkowicie odcięta, a jedynie nie będą już na niej dostępne najnowsze gry. Xbox One wciąż podpięta będzie do cloud gaming, więc gracze będą mogli korzystać pełni jej funkcjonalności.

#2. Fani nie mogą uwierzyć, że tak wygląda rozgrywka w grze Fable


W trakcie konferencji Xbox Games Showcase Microsoft obiecywał, że postara się skończyć z pokazami gier wygenerowanymi na silnikach graficznych nie pochodzących nawet z tych gier. Tym razem miało być inaczej i prezentowane materiały miały przedstawiać niema wyłącznie realny gameplay.

Pokaz rozpoczynał trailer gry Fable i widzowie już po jego obejrzeniu mieli poważne wątpliwości, czy Microsoft dotrzymał danego słowa. Zdecydowana większość była zdania, że wyglądał on zbyt dobrze i grafika w nowej grze na pewno się tak nie prezentuje.

Okazuje się jednak, że nic bardziej mylnego, bowiem pokaz rzeczywiście zawierał sceny pochodzące z rozgrywki Fable:

Ludzie, którzy nie wierzą, że to »prawdziwe« lub że gra będzie tak wyglądać, to jeden z najlepszych komplementów – napisał twórca gry.
People not believing this is 'real' or that the game will look like this is one of the best compliments. #Fable pic.twitter.com/Id80HfTdXj
— Lukas Koelz (@LukasKoelz) June 14, 2023

Trzeba przyznać, że przedstawia się to rzeczywiście dość nierealnie i widzowie mieli pełne prawo, aby nie wierzyć w prawdziwość prezentowanych materiałów.

#3. Nadchodzący Assassin’s Creed Mirage nie będzie liniowy


Premiera nowej części gry Assassin’s Creed już niebawem. Na 12 października tego roku zostało zaplanowane wydanie Mirage i nic nie wskazuje na to, aby ta data miała ulec zmianie. W związku z tym w sieci pojawia się coraz więcej informacji dotyczących samej produkcji. Warto przyjrzeć się jednej z nich. Wywiadzie udzielonym przez Sarę Beaulieu, reżyserkę narracji w Mirage, dla portalu Wccftech.

Dziennikarza zainteresowała liniowość gry, a konkretnie aspekt stopnia trudności walki, jeśli będziemy chcieli wykonywać zadania w kolejności innej, niż zaplanowali to dla nas twórcy:

Nie, wszystkie cele można wykonać w dowolny sposób i w dowolnej kolejności, nawet bez żadnych wcześniejszych postępów. Można zrobić wszystko.
Widzimy więc, że liniowo na pewno nie będzie, a jeśli chodzi o dodatkowe narzędzia do odblokowania, które będą nam służyć lub ułatwiać eliminację kolejnych celów, to możemy sobie je dowolnie wybierać po ukończeniu każdej dużej misji.

https://youtu.be/mxpYHW-M_Ac

#4. Diablo IV zarobiło 666 mln dolarów w 5 dni


Kiedy w Polsce zmieniany jest numer linii autobusu zawożącego pasażerów na Hel, w Blizzardzie szczycą się tym, iż mityczna, szatańska liczba 666 została osiągnięta przez ich najnowszą produkcję Diablo IV w zaledwie 5 dni. Chodzi oczywiście o dolary i to liczone w milionach.

Dla porównania dodam, że Diablo Immortal na telefony potrzebowało aż pięciu miesięcy, aby zbliżyć się do progu 300 mln dolarów. I ja wiem, wiem, że nie ma co porównywać, bo to darmowa gra, a to pełnoprawny płatny tytuł…

Gracze zabili już 3 mld potworów i spędzili w grze blisko 280 mln godzin. Niewiele osób z kolei (bo zaledwie 6 tys.) osiągnęło poziom 100 swojego bohatera. Warto też dodać, że czarodziej to najczęściej wybierana przez graczy postać.

With over 276 million hours spent in #DiabloIV already, it’s been one Hell of a launch.

This is only the beginning 🔥 pic.twitter.com/D1OCWZ8BrZ
— Diablo (@Diablo) June 12, 2023

#5. To potwierdzone! Starfield tylko w 30 klatkach na sekundę


W ostatnich dniach spore poruszenie w sieci wywołała wypowiedź szefa Bethesdy, w której to oznajmił, że ich nadchodząca gra Starfield będzie odtwarzana na konsolach w zaledwie 30 klatkach na sekundę. Gracze nie kryli swojego rozczarowania, a czasem i wściekłości.

Cóż to jest bowiem w dzisiejszych czasach 30 FPS-ów? Gracze mieli nadzieję, że konsole nowej generacji przeniosą realne i stabilne 60 klatek na sekundę do świata konsolowego, jednak byli w błędzie.

Okazuje się, że ta decyzja Bethesdy wcale nie jest taka głupia i wiele osób jej broni. Spore grono uważa, iż stabilne 30 FPS-ów jest dużo lepsze dla oka i dla samego komfortu gry niż wahanie się gdzieś między 30 a 60 klatkami na sekundę. Poza tym dzięki takiej optymalizacji nie trzeba będzie iść na aż tak wielkie kompromisy graficzne, jak miałoby to miejsce w przypadku 60 FPS-ów.

Na uwagę zasługuje jednak jeszcze jedna wypowiedź, tym razem od szefa działu Xbox z Microsoftu, Matta Booty:

Mamy strasznie dużo ludzi wewnętrznie grających w Starfielda. Pracując z Toddem i zespołem, widzę listy błędów i patrząc tylko na liczby, gdyby gra zadebiutowała dzisiaj, miałaby najmniej błędów ze wszystkich tytułów Bethesdy, jakie kiedykolwiek zostały wydane.
Wynika z niej jasno, że nawet gdyby premiera Starfielda miała miejsce dzisiaj, to byłby to najmniej zabugowany tytuł ze wszystkich wypuszczonych do tej pory przez Bethesdę. Przypomnę tylko, że premiera gry została przewidziana na 6 września 2023 roku. Wygląda więc na to, że twórcy chcą dopracować tytuł jak tylko mogą.

W tym tygodniu w Epic Games Store do zgarnięcia za darmo dwie gry: Guacamelee! Super Turbo Championship Edition oraz Guacamelee! 2

W poprzednim odcinku: Dodatek do Cyberpunka przypadkiem pojawił się w sklepie. Oto na ile jest wyceniany

3

Oglądany: 34034x | Komentarzy: 21 | Okejek: 141 osób

Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?

Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą
Najpotworniejsze ostatnio
Najnowsze artykuły

10.05

09.05

Starsze historie

Sprawdź swoją wiedzę!
Jak to drzewiej bywało